ÁKOS 4-6 HÓS

 2017.03.18. 22:42
Ákos holnap lesz pontosan 6 hónapos, igyekszem az utolsó két hónapot részletesen leírni. Nem könnyű, mert elképesztően sokat fejlődött ezalatt.

Szinte napra pontosan 4 hónaposan, jan. 17-én fordult át először hasról hátra (illetve 1 hós kora körül már megcsinálta 2x, de az véletlen volt). Az utána következő napokon is minden nap megfordult, és persze azóta is bármikor képes rá. Febr. 15-én átfordult hátról hasra is, Nóri ezt csak 6 hósan csinálta. Azóta mindkét irányba gyorsan, ügyesen forog, nagyon ügyes. Hason fekve már régóta teljesen nyújtott kézzel, nagyon magasra ki tudja nyomni magát. Körbe kúszik, ami érdekli, azt eléri. A fenekét felhúzogatja, egyre gyakrabban "kutyázik", és az utóbbi pár hétben hátrafelé is mászik. Nem sok hiányzik, hogy előre is elinduljon mászva. Mindent ügyesen meg tud fogni, szájához húzni, mindent megkóstól. Nagyon nyáladzik továbbra is, de foga még nincs.

5 hónaposan kereken 8 kg volt, most nem tudom pontosan mennyi, jövő héten megyünk a dokihoz. Nagyon nehéz, alig bírom tartani sokszor. A sima szövött kendőt már kb 4 hós kora óta egyáltalán nem használom, mert csak előre tudtam felkötni, az meg ennyi kilónál már nem túl jó. Karikás kendőben csípőn hordozva még bírtam egy darabig, de aztán a nyakam, hátam nagyon fájt tőle. Most pár hete vettem egy csatos hordozót (ErgoBaby), mert ezt könnyű hátra venni, és így lényegesen könnyebb cipelni is. Sajnos viszont nem a legjobb választás volt, a legkisebbre húzva is nagyon lent van, ezáltal a gerince, feje nem jó pozícióban van. Most kaptam kölcsön egy másikat, ami jó, az enyémbe meg remélem pár hónap múlva belenő. Egyébként itt a környéken az utcára már régóta csak babakocsit használunk, amióta nézelődik, megszerette (kb 3 hós koráig nagyon utálta, akkor csak kendőben vittem ki).

Kb. 4 hós volt, amikor elkezdtük használni a cumit altatáshoz. Addig, ha nem cicin aludt el, kézben ringattam amikor már álmos volt, és ha elaludt, leraktam. Viszont iszonyú nehéz kezdett lenni, és nem is aludt már el olyan könnyen, ha letettem és simivel altattam, akkor pedig mindig sírt elalvás előtt. Úgyhogy kipróbáltam a cumit, és bevált, sírás nélkül, hamar elaludt tőle, úgyhogy azóta is használom. Sokáig tartottam magam ahhoz, hgy csak elalvásnál kapja, de voltak olyan helyzetek, amikor nagyon ordított, viszont nem tudtam vele foglalkozni (pl. amikor Nórit, viszem wc-re, öltöztetem, eszünk, stb.), úgyhogy néha ébren is megkapja. De azért igyekszem ezeket minimálisra csökkenteni.

Az éjszakai alvás elég rosszul alakul. Kb. 3 hónapos koráig csak 2x, max 3x kelt fel éjjel, és aludt 8-9-ig. Most kb másfél hónapja már éjfél és 1 között kel először (addig 2-3 között kelt először), és onnantól max 2 órákat alszik, de van hogy óránként, másfél óránként kel (előtte kb. 3 óránként kelt). Az első 3 hónapban csak nyöszörgött éjszaka, kivettem, megetettem és aludt tovább, soha egy hangja sem volt. Azóta viszont a nyöszörgésből pár másodperc alatt sírás lesz, és muszáj cicire tenni, vagy pedig ritkán a cumi is jó. Így legtöbbször visszaalszik, és csak le kell tennem, néha kmocorog még kicsit és simizni kell. Néha előfordul viszont, hogy nem alszik vissza, se szopival, se cumival, láthatóan teljesen éber. Néhány rosszabb napon akár egy órát is ébren (vagy félálomban) van ilyenkor, ami még a sűrű keléseknél is kellemetlenebb. Persze sosem kapcsolok villanyt, nem beszélünk, nem hagyom játszani (pedig szívesen tenné), mert tudnia kell, hogy ilyenkor semmi mást nem lehet csinálni, csak aludni, vagy szopizni. Remélem, az hogy kitartóan mindig pontosan ugyanúgy csinálom, és sosem engedek neki,meghozza az eredményt, és javulni fog a helyzet.

Nórinak sosem volt ilyen sokszor kelős időszaka, valószínűleg azért, mert ő szopta az ujját, és éjjel is sokszor hallottam hogy cuppog, és ezzel szuperül vissza tudta magát altatni amikor felébredt, de éhes nem volt. De ennek is van hátránya, még most se bírjuk leszoktatni róla, ami miatt bütykösek és büdösek az ujjai, ferdék a fogai, gubancos és büdös a haja... Ákos sem éhes mindig, mert ha túl hamar kel fel, akkor cumival is visszaalszik, csak sajnos ebben a cumiban az a szívás, hogy egyedül nem tudja a szájába tenni, úgyhogy folyton ugrálhatok fel hozzá.

Sokáig nem tudtam fekve szoptatni, kisebb korában valahogy mindig félrenyelt, és én sem találtam meg a megfelelő pozícót, de aztán 1-2 hónapja sikerült kitapasztalni. Néhány hete Zolival leszedettem a kiságy egyik oldaláról a rácsot, és a mi ágyunk mellé toltam az övét, mert nem bírtam annyiszor kikelni az ágyból, viszont azt sem akartam, hogy a mi ágyunkban aludjon (kényemetlen is, nem is férünk el, meg hát nem szeretnénk oda szoktatni). Így most nagyon kényelmes éjszaka, már amennyire ennyi felkeléssel, virrasztással kényelmes lehet.

A nappali alvások sem alakulnak tökéletesen, de most már beállt egy napirend. A saját ágyában vagy babakocsiban csak 30 percet alszik már nagyon régóta, így sajnos hosszabbat nem is aludna, ha csak így altatnám. Délelőtt legtöbbször 2x, de az utóbbi 1-2 hétben van hogy csak 1x alszik 30 percet. Autóban, babakocsiban, hordozóban, kiságyban, ahogy éppen kijön. Aztán amikor Nórit hazahoztuk az oviból, 1 és fél 2 között lefekszünk mindhárman aludni. Nóri a saját ágyában, az ajtót be szoktam hajtani, szerencsére ő már régóta magától is elalszik, Ákossal pedig összebújunk, cicizik folyamatosan, és így kb. 2 órát szoktunk aludni (én nem mindig, mert elég kényelmetlen, de legalább pihenek). Ez már rutinná vált, Ákos is megszokta, tudja hogy ez következik, és nagyon jókat alszik így. Ha megpróbálok kiszökni mellőle amikor már elengedte a cicit, hiába támasztom ki, burkolom be, pár perc után felébred. Úgyhogymaradok vele mindig, mondjuk meg is tehetem, mert nincs fontos dolgom, és Nóri is alszik, pihen. Estig pedig még 1x 30 percet alszik (régebben ez is 2 volt, de már csak 1).

Régebben sokat gondolkodtam azon, hogy hogy lesz a két gyerek alvása, mert Nóri kb 6-15 hós koráig kétszer aludt egy hosszabbat nappal, délelőtt, és késő délután, és csak ezután tért át az egy alvásra. Ha Ákossal is így lenne, akkor pont nem aludnának nappal egyszerre, és nyilván zavarnák egymást. Úgyhogy Ákossal marad a 3 alvás, 2 rövid és egy hosszabb, idővel pedig gondolom a rövidek elmaradnak és marad a hosszú.

Februárban én másodszor is beteg lettem, amiből Ákos csak a náthát kapta el, Nóri meg már előtte is náthás volt, lázas nem lett egyik sem szerencsére. Nórinak amúgy eszméletlen jó immunrendszere van, azt hittem, majd hamar kidől az ovikezdés után, ráadásul influenza járvány volt, volt olyan hét, hogy tíz alatt volt a csoport létszáma (22-ből), de ő egy kis náthán kívül semmit sem kapott el. Remélem ez így is marad. Az oviban már kb egy hónapja minden rendben van, amit el sem hiszek, sokkal hosszabb beszokós időszakraszámítottam az alapján, ahogy indultunk. Egyre több mindenben vett részt, egyre többet beszélget, játszik a többi gyerekkel, és elkezdte élvezni is. Szépen és viszonylag sokat eszik, már hetek óta tornázik is péntekenként, rengeteget önállósodott. Persze tanult pár bosszantó dolgot, de ez ezzel jár. Nagyon örülök, hogy a többi gyerek iszonyat aranyos, kedves, jófej, főleg a lányok, Nóri is nagyon szereti őket. A fiúk között van pár nehezen kezelhető, de szerintem ők se nagyon durvák, ennyit meg meg kell szoknia, az életben sajnos még rengeteg ilyen emberrel fog találkozni. Az óvónőknek szerintem rengeteget köszönhetünk, hogy ezt kihozták Nóriból, mert tényleg hatalmas változáson ment keresztül. Ügyesek, kedvesek, úgy érzem, keresve sem találhattam volna jobb óvodát, csoportot.

Ákossal nemsokára kezdjük a hozzátáplálást, a következő bejegyzésben biztosan erről fogok írni. Rengeteget olvastam a témában, sokmindenre rájöttem amit Nórival még nem tudtam, és remélem, hogy jobban fog sikerülni. Kíváncsi vagyok már.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinorka.blog.hu/api/trackback/id/tr8412349727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása